اعطای نمایندگی فروش به افرادی که توصیه‌نامه‌های برخی مسئولان دولتی را در دست دارند، ‌آن‌هم در شرایطی که بازار برخی کالاهای مصرفی برای سودجویان جذاب‌تر از همیشه شده، ‌برای مدیران بخش صنعتی به‌ یک دست‌انداز اعصاب‌خردکن در مسیر حرکتشان تبدیل شده است. 

به گزارش «اخبار خودرو»،اعطای نمایندگی فروش به افرادی که توصیه‌نامه‌های برخی مسئولان دولتی را در دست دارند، ‌آن‌هم در شرایطی که بازار برخی کالاهای مصرفی برای سودجویان جذاب‌تر از همیشه شده، ‌برای مدیران بخش صنعتی به‌ یک دست‌انداز اعصاب‌خردکن در مسیر حرکتشان تبدیل شده است.
فرقی نمی‌کند خودروساز باشی یا تایرساز و تولیدکننده روغن‌موتور یا قطعات خودروهای داخلی و خارجی اما همین‌که بازار برای محصولات تولید داخل سکه می‌شود و فرصتی دست می‌دهد تا بخش عاملان و نماینده‌های فروش شرکت‌های بزرگ تولیدی که سال‌ها خاک این صنایع را خورده‌اند؛ به اندک سودی برسند اما به سرعت سروکله این سودجویان پیدا می‌شود! افرادی که تنها در دوران شکوفایی بازار دل در گروی خدمت به کشور می‌بندند و با عناوین مختلف از فروشگاه‌های زنجیره‌ای درحال توسعه گرفته تا فروشگاه‌های آنلاین به فکر دریافت توصیه‌نامه از هر مقام مسئولی می‌افتند تا بلکه بتوانند از این فرصت برای سود جستن از بازار استفاده کرده و به اجبار خود را در لیست عاملین فروش و نمایندگان شرکت‌های تولیدکننده قطعات خودرو جا بزنند.
در چنین شرایطی که شرکت‌های تولیدی اعم‌از تایرسازان،‌ تولیدکنندگان روانکار و قطعه‌سازان هر یک براساس ساختاری که برای شبکه فروش خود ایجاد کرده‌اند، در حال فعالیت هستند و تولید روزانه، ‌ماهانه و سالانه خطوط تولید نه کفاف خودروسازان را می‌دهدو نه بازار مصرف داخلی را، اما یکباره حضور این افراد یا شرکت‌ها با در دست داشتن توصیه‌نامه‌هایی آن‌هم با هدف سامان بخشیدن به مشکلات بازار،‌ هم بازار سنتی را دچار آشفتگی و تشویش می‌کنند و هم سبب عدم تمرکز مدیران شرکت‌ها بر ارائه خدمات درست می‌شوند.
بنابراین جا دارد مسئولان تصمیم‌گیر و از آن مهم‌تر مسئولان دستگاه‌های نظارتی، ‌تمرکز و توجه بیشتری بر فعالیت دقیق و بدون تخلف شبکه فروش و نمایندگی صنایع مختلف در بازار فروش داشته باشند و در شرایط حساس کنونی حاکم بر بازار بیش‌از پیش با افراد توصیه‌نامه به‌دست برخورد کنند و اجازه ندهند فضای کسب‌وکار برای سربازان عرصه صنعت که در خط مقدم جبهه تحریم‌ها درحال نبرد با دشمن هستند، توسط برخی عوامل سودجو تنگ شود. سوءاستفاده این افراد از مشکلات موجود در بازار درحالی صورت می‌گیرد که فضای بازار کشور انعطاف لازم برای پذیرش اصلاحات از سوی دستگاه های اجرایی را دارد بنابراین در این شرایط نیازی به حذف بخش قدیمی و ایجاد یک بخش جدید در قالب فروشگاه‌هایی با کارکردهای به‌اصطلاح نوین در کشور نیست.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =